Warning: A non-numeric value encountered in /home/customer/www/orangedigital.nl/public_html/wp-content/themes/Divi/functions.php on line 5852
06 - 338 26 290 info@orangedigital.nl

SOCIAL ADVERTISING

Adverteer op social media en vergroot interactie en sales onder je fans.

Bekende en veelgebruikte platformen zijn: Facebook, Instagram, Twitter, Snapchat, LinkedIn, Whatsapp, Pinterest en Google Plus. Maar wanneer zet je deze kanalen in, en doe je dat met gratis content, betaald of een mix? Oftewel hoe ziet een strategie eruit voor social media marketing.

Een supercomplexe vraag die eigenlijk alleen beantwoord kan worden door te kijken naar de rol binnen de totale online marketing strategie. Social Media is een bijna onmisbare schakel geworden in een branding strategie. Maar de verschillende platformen ontwikkelen ook steeds meer om hier ook leadgeneratie of directe sales te realiseren.

Facebook

De mogelijkheden en targeting van van Facebook adverteren worden steeds uitgebreider. Er kunnen erg gericht doelgroepen worden aangesproken op basis van interesses en voorkeuren aangevuld met de basis demografische gegevens.

De ontwikkelingen binnen het advertentieplatform van Facebook zorgen er ook voor dat een zakelijke doelgroep steeds beter bereikt kan worden, aangevuld met Remarketing. We zetten Facebook vaak in voor engagement met een huidige doelgroep maar ook juist om nieuwe doelgroepen aan te spreken.

Instagram

Instagram is onderdeel van Facebook en wordt daardoor vaak als locatie binnen een Facebook campagne ingezet. Onterecht want door de snelle groei van het platform verdient het een eigen strategie en al helemaal omdat met medium werkt rondom beelden.
Door te werken met beeldadvertenties kan er een gevoel over worden gebracht wat grote impact kan hebben op je brandingsdoelen.

Omdat het onderdeel is van Facebook kan er gebruik worden gemaakt van de detail targeting mogelijkheden.

Linkedin

LinkedIn heeft een uniek bereik voor zakelijk adverteren. Er kan op detailniveau targeting worden ingezet, van bedrijfsnaam tot aan aantal jaren ervaring.

Er zijn verschillende advertentietypen binnen het platform mogelijk, zoals Promoted Posts en tekstadvertenties. Voor recruiters is het interessant om 1-op-1 communicatie te hebben met potentiële kandidaten en voor leadwerving is het een erg geschikt platform voor een eerste kennismaking. Voor allerlei zakelijke doelen is LinkedIn buitengewoon geschikt als platform.

 

Bij ons of bij jou?

Start met het genereren van relevante bezoekers door de optimalisatie van jouw digitale kanalen. Wij zijn er klaar voor!

1 + 1 =