Warning: A non-numeric value encountered in /home/customer/www/orangedigital.nl/public_html/wp-content/themes/Divi/functions.php on line 5852
06 - 338 26 290 info@orangedigital.nl

SEARCH ENGINE ADVERTISING (SEA)

Orange Digital weet hoe je een voorsprong kan krijgen in SEA – we laten het je graag zien

Met name Google en Bing zijn in Nederland veel gebruikte en bekende zoekmachines maar daarnaast zijn er ook nog anderen zoals Yahoo of het Chinese Baidhu.

Het principe van de verschillende zoekmachines is hetzelfde: op basis van de ingevoerde zoekwoorden worden de websites getoond met de hoogste relevantie voor de specifieke zoekopdracht. De relevantie is het hoogst wanneer de juiste boodschap, op het juiste moment, aan de juiste persoon wordt getoond. Om het nog wat ingewikkelder te maken, is het ook zaak om rekening te houden met het juiste device.

Search Engine Advertising

Adverteren in zoekmachines is in de laatste jaren, ontzettend snel ontwikkeld. Zowel qua functionaliteiten als concurrentie. Het is een biedingsysteem waarbij het aloude principe opgaat, hoe meer bieders, hoe hoger de prijs. Een gedegen strategie en uitvoer van deze campagnes zorgen voor geweldige resultaten. Want hoewel er veel veranderd is, blijft het pull marketingtool waarbij vraag en aanbod samenkomen.

Google Adwords

Google AdWords is de tool om te adverteren in Google. Door te bieden op zoekwoorden worden advertenties bovenaan de zoekresultaten in Google getoond; de zogenaamde gesponsorde resultaten.

Met circa 90% marktaandeel is Google veruit de grootste zoekmachine in Nederland. Het grote voordeel van zoekmachines is dat mensen een hele concrete zoekvraag hebben, die inzichtelijk is voor jouw bedrijf. Omdat de zoektermen inzichtelijk zijn kun je duidelijk achterhalen in welke fase degene zit die zoekt. Door onze heldere werkwijze, stellen we samen een plan op rondom zoektermen die passen bij verschillende fasen.

Maar AdWords is tegenwoordig veel meer dan alleen een advertentie koppelen aan een zoekterm. Via AdWords kun je bijvoorbeeld display campagnes opzetten op basis van interessante websites en doelgroepen, Google Shopping campagnes managen of adverteren binnen Gmail.

Door zoektermen te combineren met online gedrag van deze zoeker, bijvoorbeeld data van Google en eigen website gegevens kunnen we een erg gerichte biedstrategie ontwikkelen waardoor we ervan overtuigd zijn dat Google AdWords voor elke bedrijf van grote toegevoegde waarde kan zijn.

Microsoft Bing

Bing is de tweede zoekmachine van Nederland. Wanneer je al actief bent met Google AdWords dan is het een kleine moeite om ook met Bing te starten. Bing heet haar systeem dusdanig aangepast dat het relatief makkelijk is om campagnes vanuit AdWords (automatisch) in te laden in Bing. Ja, het marktaandeel is lager van Bing maar de concurrentie en daarmee de kosten ook.

Veel voorkomende fout hierbij is dat de taalinstelling van Bing anders is dan bij AdWords. Heb je de campagnes recent ingeladen maar pakt hij nog niet veel volume? Check dan of dit goed is ingesteld.

Bij ons of bij jou?

Start met het genereren van relevante bezoekers door de optimalisatie van jouw digitale kanalen. Wij zijn er klaar voor!

13 + 11 =