Warning: A non-numeric value encountered in /home/customer/www/orangedigital.nl/public_html/wp-content/themes/Divi/functions.php on line 5852
06 - 338 26 290 info@orangedigital.nl

DISPLAY & REMARKETING

Innovatieve Display & Remarketing campagnes met Orange Digital

Via display advertising en remarketing kun je grote groepen mensen bereiken via beeldadvertenties. Display wordt veelal ingezet om mensen te informeren over een product, dienst of actie.

Dankzij remarketing blijf je in beeld bij een specifieke doelgroep, bijvoorbeeld mensen die producten in het winkelwagentje hebben gelegd maar nog niet hebben gekocht.

Display Advertising

Een veelgebruikt netwerk voor Display advertising is het Google Display Netwerk. Gemakkelijk en snel in te regelen via het programma van Google AdWords. Maar daarnaast zijn er ook veel andere mogelijkheden om effectief display advertising op te zetten.

Afhankelijk van de fase waarin de gewenste prospect zit bepalen we een communicatiestrategie. Is de doelgroep al bekend het met product of merk bijvoorbeeld of bestaat de doelgroep uit mensen die jullie website al een keer hebben bezocht? Hoewel het doel hetzelfde kan zijn, zal de communicatie compleet anders zijn tussen de doelgroepen.

Door een gedegen communicatiestrategie kunnen we altijd een relevant publiek bereiken en campagnes aansturen op KPI’s.

Google Display Netwerk

Websites en apps kunnen geld verdienen met het tonen van banners en circa 80% van de websites die we in het westen gebruiken is aangesloten bij het Google Display Netwerk (GDN).

We kunnen dit netwerk inzetten voor verschillende redenen, bijvoorbeeld voor remarketing gericht op bezoekers die de website al eens hebben bezocht maar ook om een compleet nieuwe doelgroep aan te spreken. Google verzamelt veel data en gebruikt dit onder andere om bepaalde doelgroepen te formuleren op basis van interesses of aanstaand koopgedrag.

Door middel van banners kunnen we met tekst en beeld een gerichte boodschap overbrengen. We kunnen gerichte segmentering toepassen maar ook gericht targetten op interessante websites op apps.

Gmail Sponsored Promotions (GSP)

Via Gmail Sponsored Promotions (GSP) is het mogelijk om binnen Gmail met tekst en beeld zichtbaar te zijn onder relevante doelgroepen. Dit kunnen doelgroepen zijn die je zelf aanmaakt in Google Analytics, bijvoorbeeld klanten maar dit kunnen ook doelgroepen zijn die bepaalde interesse of koopintentie hebben.

Een andere unieke optie van GSP is dat je kan adverteren op domeinniveau. De domeinen waarop geadverteerd kan worden kunnen bijvoorbeeld concurrenten zijn. Dus stel je concurrent verstuurd een nieuwsbrief, dan kun jij zichtbaar zijn in de Gmail omgeving van de ontvanger.

Remarketing

Remarketing is erg effectief om jouw producten, diensten, webshop of bedrijfsnaam opnieuw onder de aandacht te brengen bij website bezoekers of klanten die reeds interesse hebben getoond. We hebben veel ervaring met dit type campagnes en we weten dat overdaad schaadt met deze campagnes. Door de juiste inzet kunnen extra conversies (alsnog) worden gerealiseerd op een subtiele en effectieve manier.

Remarketing kan op namelijk op verschillende manieren worden ingezet. Banners met beeld en tekst kunnen worden getoond in het display netwerk van Google (GDN) of via Facebook. Dit kan met algemeen banners maar ook met dynamische banners die alleen de producten tonen waar naar gekeken is, tijdens een eerder bezoek. Dit noemen we dynamische remarketing.

Naast beeld is het ook mogelijk om remarketingvariant te gebruiken in het zoeknetwerk van Google. Remarketing Lists for Search Advertising (RLSA) kan worden gebruikt om bijvoorbeeld bodaanpassingen door te voeren in AdWords om zo te werken aan een hoger conversiepercentage.

Bij ons of bij jou?

Start met het genereren van relevante bezoekers door de optimalisatie van jouw digitale kanalen. Wij zijn er klaar voor!

3 + 3 =