Warning: A non-numeric value encountered in /home/customer/www/orangedigital.nl/public_html/wp-content/themes/Divi/functions.php on line 5852
06 - 338 26 290 info@orangedigital.nl

ATTRIBUTIE MODEL

Volg elke digitale stap van eerste kennismaking tot terugkerende koop met het juiste attributie model

Binnen een optimale strategie is het een vereiste om duidelijk in kaart te hebben hoe klanten jouw producten vinden en kopen. Met een helder beeld van de customer journey, kun je de rol en attributie toekennen per kanaal.

Attributie model

Attributie model is het proces van het waarde toekennen aan elke stap binnen de “customer journey”. Dus welke route legt een klant af tussen een eerste kennismaking en een koop. Welke kanalen worden bezocht, hoe vaak worden de producten bekeken of vergeleken en hoe hoog is de koopfrequentie?

Op de weg tussen een eerste kennismaking en een koop zitten vaak verschillende digitale touch points. Het is van belang om goed in kaart te hebben wat de rol van ieder punt is om het de juiste waarde te kunnen toekennen. In andere woorden: wie geeft de eerste pass, wie geeft de assist en wie scoort de goal?

 

Waarde toekennen

Te vaak wordt er gefocused op het kanaal die de conversie realiseert, de zogenaamde laatste click. In onze optiek onterecht want voordat er een conversie wordt gerealiseerd heeft iemand al zoveel andere fasen doorlopen zoals een eerste kennismaking, een overweging of een (prijs)vergelijking. Zonder de juiste inzichten kun je geen waarde toekennen aan de ondersteunende kanalen wat uiteindelijk conversies kost.

Bij ons of bij jou?

Start met het genereren van relevante bezoekers door de optimalisatie van jouw digitale kanalen. Wij zijn er klaar voor!

6 + 8 =